• يکشنبه ١٩ شهريور ١٤٠٢-١٤:٤٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٤٧٧
تشکری هاشمی تذکر داد؛ 11-175

عدم پرداخت یارانه بلیط حمل ونقل از سوی دولت به عنوان بدهی دولت ثبت شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون سهم دولت در بحث یارانه بلیط حمل ونقل عمومی پرداخت نشده است، متذکر شد: حسابرسان در حساب های مالی سهم دولت را به عنوان بدهی دولت به شهرداری ثبت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، سید جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای ششم،  در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه ضمن تشکر از نظم و انظباط مالی در گزارش حسابرسی ارایه شده گفت: همانطور که کرج به شهرداری تهران تحمیل شده و اکنون 90 درصد یارانه بلیط مترو کرج از منابع شهرداری تهران تامین می شود این اتفاق برای مترو هشتگرد نیز افتاده است.
وی با بیان اینکه خط مترو هشتگرد در حوزه جغرافیایی تهران نیست و این موضوع مشکلاتی را به شرکت مترو تهران تحمیل کرده، تصریح کرد: قرار بود طبق تفاهم نامه ایی که داشتن هزینه های نگهداری و راهبری در خط متروی هشتگرد تعیین تکلیف شود که متاسفاته تاکنون این مهم صورت نگرفته است و انتظار می رفت حسابرس محترم هم این مورد را در حسابرسی متذکر شوند .
تشکری هاشمی در ادامه به خط پرند اشاره کرد و گفت: با افتتاح خط پرند طی چند روز آینده حتما مشکلات مشابهی را در این خط هم شاهد خواهیم بود که اگر به آنها رسیدگی نشود بی شک منابع شهر تهران را می بلعد و موضوعاتی که در شهر تهران برای نگهداشت و توسعه در پیش داریم با اختلال مواجه خواهد شد .
رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: دولت و شورای اسلامی شهر تهران در بحث بهای حمل ونقل عمومی تاکید دارند که برای مردم سهل الوصول باشد لذا قرار بود ٣٠ درصد از هزینه های سفر را شهرداری تهران، حداکثر ٣٠ درصد از سوی شهروندان و حداقل ٣٠ درصد از سوی دولت، لذا برابر اطلاعاتی که داریم متاسفانه دولت یارانه بلیط حمل ونقل را پرداخت نمی کند و به نوعی این هزینه ها بر دوش شهرداری تهران است .
تشکری هاشمی متذکر شد: حسابرسان در حساب های مالی سهم دولت را در بدهی دولت به شهرداری ثبت کنند تا بتوانیم برابر اساس مستندات در زمان مناسب و به روش های مختلف منابع مالى معوق را دریافت کنیم.

 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: